Management

Branche
VodafoneZiggo winkel

Familiebundels stuwen kwartaalcijfers VodafoneZiggo

Ook in 2019 verwacht de onderneming haar "commerciële en financiële momentum'' vast te houden.

VodafoneZiggo winkel © VodafoneZiggo
28 februari 2019

Ook in 2019 verwacht de onderneming haar "commerciële en financiële momentum'' vast te houden.

VodafoneZiggo heeft in het vierde kwartaal van 2018 de beste resultaten geboekt sinds de totstandkoming van het fusiebedrijf, twee jaar geleden. Grote stuwende factor achter deze goede resultaten is de populariteit van de familiebundels.

Het totale mobiele klantenbestand steeg met zo'n 60.000 tot bijna 5 miljoen. VodafoneZiggo slaagde er daarbij in om meer klanten te bewegen om zowel kabel en internet bij Ziggo als mobiele telefonie bij Vodafone af te nemen. Dit doen nu meer dan 1 miljoen klanten.

Mede door de sterke concurrentie in de markt lagen de prijzen wel lager dan een jaar terug, waardoor de totale omzet licht terugliep tot 993 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat geschoond van afschrijvingskosten (OCF) steeg met 6,5 procent tot 417 miljoen euro. Daarmee presteerde VodafoneZiggo volgens financieel directeur Ritchy Drost beduidend beter dan aan het begin van het jaar.

"Momentum vasthouden"

In 2019 verwacht de onderneming haar "commerciële en financiële momentum'' vast te houden, met een toename van het bedrijfsresultaat tussen de 1 en 3 procent. VodafoneZiggo maakt momenteel ook veel kosten in verband met bijvoorbeeld het overschakelen van analoge op digitale televisie. Daarnaast werkt het bedrijf aan proeven met supersnelle 5G-verbindingen en een vernieuwing van zijn tv-portaal.

Lees meer over Management OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.