Overslaan en naar de inhoud gaan

Falende IT? Even koffie halen

Als een IT-applicatie niet werkt, kiest ongeveer de helft van de gebruikers ervoor om zelf het probleem op te lossen. Een derde slaat deze stap over en gaat meteen koffie halen. Het is geen verrassing dat verloren tijd met stip op nummer een staat als grootste ergernis.
© CCO / Pixabay
CCO / Pixabay

IT-dienstverlener Ymor vroeg 1000 Nederlanders naar hoe zij handelen als er problemen zijn bij het functioneren van Office365-applicaties.

52,4 procent gaat zelf troubleshooten en start de laptop of pc opnieuw op of voert updates uit. Meestal is dat zonder het gewenste resultaat. 36 procent loopt naar het koffiezetapparaat en 24 procent zoekt collega’s op om even bij te kletsen.  Uit de enquête blijkt dat vrouwen eerder overgaan op ‘zuchten en steunen’ (20%) dan mannen (12%).

Bijna vijftig procent (49,4 procent) noemt verloren tijd als grootste ergernis bij een falende Office365-omgeving. Een andere ergernis, door een derde genoemd, is dat het lang duurt voordat problemen zijn opgelost. Een kwart van de respondenten noemt de slechte ondersteuning en bereikbaarheid van de IT-supportafdeling als ergernis.

Uit het onderzoekje blijkt dat 15 procent van de mensen gaat zuchten en steunen. Dat wordt overigens door 17 procent weer als irritatiefactor genoemd.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in