Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Consumenten willen meer betalen voor betere gebruikservaring’

Verbetering van de totale gebruikerservaring, snel toegang tot informatie en het voor klanten makkelijker maken om vragen te stellen, zijn de belangrijkste drijfveren om meer uit te geven aan een merk. Van alle respondenten is 44% bereid om meer dan 5% extra te betalen voor een betere gebruikservaring. Hoewel er minder Nederlandse respondenten bereid zijn meer te betalen voor een betere ervaring, namelijk 54%, is 20% van hen wel bereid meer dan 5% extra te betalen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Het onderzoek werd in opdracht van Oracle uitgevoerd door onderzoeksbureau Loudhouse onder 1400 online shoppers die in het afgelopen jaar een klacht hebben ingediend bij een klantenservice. In Nederland deden 200 online consumenten aan het onderzoek mee.

70% van de respondenten geeft aan geen zaken meer te willen doen met een merk na een slechte gebruikservaring. Van hen is 92% meteen naar een concurrerend merk overgestapt om aankopen te doen. Minder dan een kwart van de deelnemers is bijna altijd tevreden met de geboden gebruikerservaring. Er ligt volgens de onderzoekers dus een duidelijke kans om marktaandeel te winnen op concurrenten door de klantenservice te verbeteren.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in