Google verweert zich tegen Bing en Wolphram

Google Labs, de ontwikkelafdeling van Google, introduceert vandaag de bèta-versie van Google Squared. Door in het zoekvenster bijvoorbeeld [Roller Coaster] in te toetsen, toont de browser een spreadsheet met per rij verschillende roller coasters [achtbanen] en diverse gegevens over deze pretparkattractie zoals hoogte, capaciteit en lengte. Aan de spreadsheet zijn door de bezoeker extra kolommen toe te voegen met criteria zoals topsnelheid en duur van de rit. Door op een van de feiten te klikken, verwijst Google door naar de bron waar deze zijn gevonden. De feiten die Wolphram levert bij zoekopdrachten, worden door een team van het bedrijf verzameld. Google Squared doet een poging deze gegevens uit websites te extraheren. De technologie van de bèta-versie is nog verre van perfect. Toevoegen van de kolom 'price' aan het roller coaster-voorbeeld geeft waarden variërend van 'free' tot 399,99 dollar, wat duur is voor een ritje maar goedkoop voor de hele installatie. Ook bij de zoekopdracht [Canon digital camera] komen vele andere merken naar boven, maar wel gelijk met wetenswaardigheden over de sensor, de zoeker, en de opslagcapaciteit. Ook hier is de prijs een probleem wanneer daar in een extra kolom naar wordt gezocht. Google Squared product manager Alex Komoroske zegt in een blog dat dit de eerste stap is op weg naar het oplossen van het automatisch verzamelen en groeperen van feiten op internet.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee