Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn laat klanten zelf diensten koppelen

Klanten van Albert Heijn kunnen met de app If This Than That (IFTTT) zelf koppelingen maken tussen slimme apparatuur thuis en de dienstverlening van Albert Heijn.
winkelen Albert Heijn
© CC0 - Flickr.com
CC0 - Flickr.com

Zo is het voor AH-klanten nu mogelijk om zelf triggers in te stellen die leiden tot een automatische actie. Albert Heijn noemt als voorbeeld dat de trigger 'product in de bonus' kan worden gekoppeld aan de actie 'Zet zoekterm op mijn boodschappenlijst'.

Automatisch BBQ-pakket bestellen

Met de ondersteuning van IFTTT kunnen digitale assistenten zoals Google Assistent met een spraakopdracht het boodschappenlijstje vullen. Maar de mogelijkheden gaan verder, zeker naarmate het aantal slimme apparaten in huis toeneemt. Albert Heijn noemt als voorbeeld dat een slimme wasmachine zelf nieuw wasmiddel op de lijst kan zetten. Ook kan een weerapp er voor zorgen dat wanneer heel mooi weer in de voorspelling voorkomt, er automatisch een barbequepakket wordt besteld.

De ondersteuning van IFTTT is een van de resultaten uit Albert Heijn Online Labs. Dit bedrijfsonderdeel houdt zich bezig met het bedenken en ontwikkelen van nieuwe concepten zoals slimme deursloten, de boodschappen-na-vakantie app Appie Fly en aansluiting op de slimme koelkast van Samsung.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in