Veel fouten in telecomfacturen: Check!

Veel mis door nalatigheid leveranciers
In 14 procent van de gevallen was er sprake van nalatigheid van de leverancier. Zo werden er bijvoorbeeld ISDN-lijnen gefactureerd die in het geheel niet of al geruime tijd niet meer in gebruik waren. Daarnaast maken leveranciers geen gebruik van beschikbare mogelijkheden voor verbeteringen, zoals het gebruik van databundels bij mobiele abonnementen en internationale modules bij frequente zakelijke reizigers. Ook worden beltegoedafspraken gemaakt, die niet passen bij het gebruik van de klant en niet overeenkomstig de afspraken werden uitgevoerd.
Volgens Ronald Horn, directeur van BTC Teleconsult, is er sprake van een negatieve tendens in de correctheid en begrijpelijkheid van de facturen binnen zakelijk telecomland. "Dit is met name het gevolg van het toenemend aantal technische mogelijkheden, dalende prijzen en verhardende concurrentie. Het is er in ieder geval niet overzichtelijker op geworden voor de zakelijke klant."
Regelgeving complex, bedrijven kunnen facturen laten nakijken
Voor operators wordt het steeds lastiger om, onder de druk van de OPTA- en EU-wetgevingen, nieuwe producten en diensten te introduceren die van techniek tot aan de facturatie kloppen, zegt Horn. BTC Teleconsult heeft een dienst gelanceerd waar bedrijven de ontvangen facturen kunnen laten controleren op juistheid.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee