Telco's slordig met controle identiteit
Dat zegt Michel Savelkoul van het meldpunt in een uitzending van KRO Reporter die voor morgen (zaterdag) op het programma staat. Door de gebrekkige controle is het een koud kunstje een abonnement af te sluiten op naam van een andere persoon, die dan ook voor de rekening moet opdraaien.

Shutterstock
Shutterstock
Volgens Savelkoul kijken de bedrijven niet of nauwelijks naar de identiteitspapieren van de aanvrager. Doen ze dat wel, dan volstaan ze vaak met het opvragen van een gemakkelijk te vervalsen kopie van paspoort of rijbewijs.
Het Meldpunt Identiteitsfraude valt onder het ministerie van Binnenlandse Zaken. Bij de definitieve instelling van het meldpunt liet toenmalig staatssecretaris Ank Bijleveld al weten dat bedrijven soms niet goed opletten.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee