Overslaan en naar de inhoud gaan

Tekort aan kennis belangrijkste reden voor outsourcing

De belangrijkste reden voor het outsourcen van IT blijkt niet kostenbesparing, maar het via de provider kunnen beschikken over gespecialiseerde IT-kennis. Kostenbesparing kwam als reden op de tweede plaats. Als derde overweging werd het verbeteren van de service aan eindgebruikers genoemd.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Meer dan 90 procent van de voor het onderzoek bevraagde IT-beleidsmakers doet aan een bepaalde vorm van outsourcen of outtasken. Meestal betreft dit datacenters (30 procent), gevolgd door desktopbeheer (14 procent) en datanetwerken (14 procent). Dertien procent besteedt het vaste spraaknetwerk uit en bijna 11 procent is overgegaan op een hosted model voor bedrijfstoepassingen.

Orange Business Services benaderde voor het onderzoek meer dan 600 IT-beleidsmakers bij multinationals onder meer in de Benelux.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in