Tekort aan kennis belangrijkste reden voor outsourcing
De belangrijkste reden voor het outsourcen van IT blijkt niet kostenbesparing, maar het via de provider kunnen beschikken over gespecialiseerde IT-kennis. Kostenbesparing kwam als reden op de tweede plaats. Als derde overweging werd het verbeteren van de service aan eindgebruikers genoemd.

Shutterstock
Shutterstock
Meer dan 90 procent van de voor het onderzoek bevraagde IT-beleidsmakers doet aan een bepaalde vorm van outsourcen of outtasken. Meestal betreft dit datacenters (30 procent), gevolgd door desktopbeheer (14 procent) en datanetwerken (14 procent). Dertien procent besteedt het vaste spraaknetwerk uit en bijna 11 procent is overgegaan op een hosted model voor bedrijfstoepassingen.
Orange Business Services benaderde voor het onderzoek meer dan 600 IT-beleidsmakers bij multinationals onder meer in de Benelux.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee