PayPal zoekt weg naar niet-virtuele wereld
Adaptive Payments is eigenlijk een softwareontwikkelingsplatform van PayPal waarmee het mogelijk wordt nieuwe toepassingen van PayPal op verschillende platformen te creëren. PayPal richt zich aanvankelijk op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter, maar ook op mobiele telefoons zoals de iPhone. Maar het uiteindelijk doel is een positie te verwerven in het detailhandelsbetalingsverkeer waar nu de creditcard-organisaties nog de dienst uitmaken.

Shutterstock
Shutterstock
Paypal handelt nu voor zo'n 60 miljard dollar aan transacties af, circa 1 procent van het gezamelijk volume van de belangrijkste creditcardmaatschapijen Visa en Masterdcard. PayPal verwacht echter met de nieuwe strategie zijn omzet in 2 jaar al te kunnen verdubbelen tot 5 miljard dollar, aanvankelijk door de groei in huidige dienstverlening maar uiteindelijk door zijn dienstverlening in de niet-virtuele wereld. Die trend verwacht het bedrijf door te kunnen zetten.
PayPal organsieert in november zijn eerste ontwikkelaarsconferentie rond de nieuwe betalingsopties, de PayPal X Innovate in San Francisco.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee