OPTA onderzoekt Telfort alsnog
Telfort krijgt het verwijt, niet duidelijk genoeg gezegd te hebben dat klanten van Compuserve na de overname rekening moesten houden met een starttarief voor gesprekken via de vaste lijn. Opta weigerde in eerste instantie vast te stellen of Telfort in overtreding was. Hiertegen heeft de Consumentenbond met succes bezwaar gemaakt bij de toezichthouder.

Shutterstock
Shutterstock
Begin 2010 ontving de Consumentenbond klachten van voormalige Compuserve-klanten. Na de overname door Telfort moest ineens een starttarief voor vast-bellen worden betaald terwijl vooraf aan de klanten was gemeld dat door de overgang niets zou veranderen.
Zo'n plotselinge verandering in de voorwaarden geeft klanten het recht om hun abonnement kosteloos te beëindigen. Onderzoek moet uitwijzen of dit inderdaad het geval is. Voor de bond is vooral van belang dat de toezichthouder vaststelt of de Telecommunicatiewet is overtreden.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee