Overslaan en naar de inhoud gaan

OPTA onderzoekt Telfort alsnog

Telfort krijgt het verwijt, niet duidelijk genoeg gezegd te hebben dat klanten van Compuserve na de overname rekening moesten houden met een starttarief voor gesprekken via de vaste lijn. Opta weigerde in eerste instantie vast te stellen of Telfort in overtreding was. Hiertegen heeft de Consumentenbond met succes bezwaar gemaakt bij de toezichthouder.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Begin 2010 ontving de Consumentenbond klachten van voormalige Compuserve-klanten. Na de overname door Telfort moest ineens een starttarief voor vast-bellen worden betaald terwijl vooraf aan de klanten was gemeld dat door de overgang niets zou veranderen.

Zo'n plotselinge verandering in de voorwaarden geeft klanten het recht om hun abonnement kosteloos te beëindigen. Onderzoek moet uitwijzen of dit inderdaad het geval is. Voor de bond is vooral van belang dat de toezichthouder vaststelt of de Telecommunicatiewet is overtreden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in