Overslaan en naar de inhoud gaan

Geanimeerde PowerPoint mist doel

Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit van North Carolina onder studenten. Beweging in Powerpoint-presentaties maakt ze levendig en lijkt de aandacht van de aanwezigen daardoor beter vast te houden.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Toch komt de boodschap minder goed over, blijkt uit een studie die binnenkort wordt gepubliceerd in het International Journal of Innovation and Learning (nummer 6). De onderzoekers maakten twee versies van een Powerpoint-presentatie die bij een college werd gebruikt. Na afloop van de colleges werd de studenten gevraagd naar details van wat ze hadden gezien.

De statische dia-show bleek veel efficiënter voor de kennisoverdracht. De diashow waarbij het uiteindelijke plaatje werd opgebouwd door steeds nieuwe elementen toe te voegen tijdens de uitleg, vergt veel meer concentratievermogen, concluderen de onderzoekers. Bovendien hebben de aanwezigen minder tijd om het complete plaatje tot zich te laten doordringen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in