Bond helpt bij afmelden voor telemarketing

Volgens de Consumentenbond staan de privégegevens van mensen in zo'n 250 tot wel duizenden databanken.
Als tegenactie tegen het Bel-me-niet-register heeft Consumentenlijn Telemarketing de site belmewel.nu in het leven geroepen om consumenten "een goede afweging te laten maken'' voordat ze besluiten voorgoed onbereikbaar te worden voor telemarketeers. Zij lieten Intomart GfK onderzoeken wat mensen vinden van de telefoontjes van verkopers en hoe vaak die nu bellen.
Daaruit bleek dat 4 procent van de telefoontjes die consumenten krijgen, afkomstig is van telefonische aanbieders. "Die telefoontjes worden niet als erg leuk en ook niet als erg nuttig gezien", aldus de Consumentenlijn, het klachteninstituut van het bellend Nederlands bedrijfsleven. Volgens hun onderzoek heeft een kwart van de mensen zich al afgesloten voor telefonische verkopers en is nog eens een kwart voornemens dat te doen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee