Aanmaken nieuwe gebruiker grootste ergernis van IT-beheerder

1. Aanmaken nieuwe gebruikers Wanneer nieuwe medewerkers in dienst treden of er interne verschuivingen plaatsvinden, moeten nieuwe user accounts worden aangemaakt. Een eenvoudige klus, maar ook enorm saai. Ook de nazorg neemt veel tijd in beslag, bijvoorbeeld door wijzigingen in gebruikersrechten of het herstellen van foutieve instellingen. 2. Software-installaties Wanneer de IT-afdeling niet beschikt over de mogelijkheid computers centraal te beheren, moet de IT-beheerder bij iedere nieuwe installatie alle werkplekken langs en steeds dezelfde installatiehandelingen uitvoeren. Als deze saaie de taak niet geconcentreerd wordt uitgevoerd is de kans op fouten aanzienlijk. 3. Hardware en software inventory In het kader van wet- en regelgeving en om IT-uitgaven inzichtelijk te houden, is het van belang dat de geïnstalleerde software en hardware regelmatig in kaart wordt gebracht. 4. Hard- en software query Een belangrijk onderdeel bij het analyseren van problemen met IT is het onderling vergelijken van verschillende systemen. Een tijdrovende taak waaraan IT-beheerders volgens RES weinig plezier beleven. 5. Scheduled reboot Soms is het nodig servers tijdelijk uit te schakelen en opnieuw te starten, maar om de dienstverlening op peil te houden, moet een minimaal aantal servers blijven draaien. Het handmatig rebooten zou niet bijdragen aan de arbeidssatisfactie van IT-beheerders.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee