Microsoft gaat strijd aan met Salesforce.com

Met het als ‘software-as-a-service’ aanbieden van zijn Dynamics-pakket voor customer relationship management betreedt Microsoft nu ook de markt van zakelijk toepassingen. Daarmee komt het in het vaarwater van gevestigde concurrenten als Salesforce.com – dat CRM-as-a-service heeft uitgevonden – en bijvoorbeeld ook Oracle.
Die concurrenten worden meteen geconfronteerd met een agressieve prijsstelling: voor Dynamics CRM Online geldt tot 30 juni een introductieprijs van 31 euro per gebruiker per maand voor de eerste 12 maanden; dat is de helft tot een derde van de prijzen die Salesforce.com en Oracle in rekening brengen. Bovendien geeft Microsoft een premie van 183 euro per gebruiker aan klanten die overstappen van Salsforce.com of Oracle, om de kosten van migratie te dekken. Na 30 juni gaat Dynamics CRM Online rond de 40 euro per gebruiker per maand kosten.
Voor dat geld krijgen klanten een CRM-oplossing die vooral excelleert in de integratie met e-mail en het SharePoint-platform voor samenwerking. Dynamics CRM Online biedt – in Microsofts woorden – mogelijkheden voor een op rollen aanpasbaar ontwerp, geavanceerde personalisatie, verbeterde gebruikersacceptatie en eenvoudig toegang tot informatie die de gebruikers nodig hebben om hun werk goed te doen. Daarbij biedt intelligente software hulp bij het doorlopen van dialogen. Business intelligence voor het sturen van prestaties en doelstellingen is ingebouwd, en dashboards tonen de meest actuele informatie die verkopers, servicemedewerkers en marketeers nodig hebben om hun werk effectief te doen.
Dynamics CRM Online is vanaf 28 februari officieel beschikbaar. Vanaf nu kunnen geïnteresseerden ook al gratis ruiken aan het product door zich aanmelden voor een gratis proefperiode op http://crm.dynamics.com.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee