Microsoft: Apple klaagde over reclame

Sinds begin dit jaar zet Microsoft in op het prijswapen. De reclamefilmpjes volgen tien mensen die met een bepaald budget mogen proberen hun laptopwens te vervullen. Daarbij blijkt steeds weer, dat je voor dat budget veel meer Windows-pc dan Mac-hardware kunt kopen. En dat doet kennelijk wel pijn, bij Apple. Als Turner ten minste de waarheid spreekt. Hij zegt twee weken terug een telefoontje van Apple-advocaten te hebben gehad waarin hij gesommerd werd de reclamefilmpjes in te trekken. Die zouden geen accuraat beeld meer geven omdat Apple de prijzen inmiddels verlaagd had.
Volgens Turner was het eerste dat hij deed na dit belletje een vreugdedansje. Om daarna te besluiten om de advertentiecampagne te blijven voeren. Een transcriptie van zijn toespraak is te vinden op de site van Microsoft. Apple heeft geen commentaar geleverd.
Overigens zijn er meer gegevens die erop wijzen dat Microsofts jongste campagne succes heeft. Het marktonderzoeksbureau BrandIndex meldde onlangs dat er een opmerkelijke omslag is opgetreden in het oordeel van jongeren over Apple en Microsoft. BrandIndex meet hoeveel waarde jongeren denken te krijgen voor hun geld. Merken worden daarbij gescoord op een schaal van -100 tot +100. Voor Microsofts campagne begon, stond Apple in de leeftijdscategorie 18 tot 34 jaar op 74; Microsoft scoorde toen 0. Medio mei was Apple op die index afgezakt naar 12,4, terwijl Microsoft steeg naar 42,6.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee