Dell lokt mkb met extra kredietfaciliteiten

Analisten zien Dells strategie wel als tamelijk riskant in een tijd dat veel mkb-ondernemingen moeite hebben het hoofd boven water te houden. Volgens Dell maakt inmiddels 22 procent van zijn mkb-klanten gebruik van de kredietregelingen. In 2008 was dat nog maar 17 procent.
Dells strategie lijkt vruchten af te werpen. In het vierde kwartaal, dat op 29 januari eindigde, boekte Dells mkb-bedrijfseenheid een omzetgroei van 10 procent ten opzichte van een jaar eerder. De winst steeg 17 procent. Ter vergelijking: de omzet in de grootzakelijke markt steeg 11 procent, maar de winst slechts 8,4 procent.
Dell richt zich met de strategieaanpassing vooral op de allerkleinste ondernemingen die meer moeite hebben op te krabbelen na de recessie dan de grotere mkb-ondernemingen. Dells omzet in het segment bedrijven met minder dan 500 werknemers daalde het afgelopen kwartaal met bijna 2 miljard dollar naar 12,08 miljard dollar.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee