Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument blijft terughoudend op smartphone'

Hoewel steeds meer mensen een smartphone of tablet aanschaffen, zijn veel Nederlanders volgens de onderzoekers nog niet overtuigd van de voordelen van dit soort diensten en muziek- of video-apps. Ongeveer 17 procent is zelfs niet van plan om van mobiele internetdiensten gebruik te maken. Ook zeggen zij te weinig kennis van bijvoorbeeld tarieven te hebben.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Van de consumenten die gestopt zijn met het gebruik van mobiel internet vindt 33 procent de kosten te hoog en 22 procent is bang om per ongeluk datalimieten te overschrijden.

Daarnaast is onduidelijkheid in de omgang met privacygevoelige informatie een belangrijke reden om af te zien van het gebruik van nieuwe diensten. Veel ondervraagden gaven aan een financiële mobiele dienst als Mobile Money eerder te zullen gebruiken wanneer beter en duidelijker wordt gecommuniceerd over de maatregelen die zijn genomen om veiligheid en privacybescherming te garanderen.

Aan de enquête werkten in totaal 6000 mensen in 12 verschillende landen mee.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in