ASR pakt schadelast en fraude met smartphone aan

In eerste instantie gaat het om een pilot. ASR controleert of de aangetroffen beschadiging overeenkomt met de opgegeven toedracht en repareert indien mogelijk de schade. Indien reparatie mogelijk is, krijgt de klant zijn eigen toestel met alle persoonlijke data en foto’s retour. Omdat het hier gaat om ‘herstel in natura’ vervalt ook het eventuele eigen risico en heeft de klant dus geen kosten. Apparaten die niet meer te repareren zijn, worden uit de roulatie gehaald.
Fraude tegengaan
Zo wil ASR de schadelast verlagen en fraude tegengaan. “Via de premie betaalt de klant mee aan het fraudegedrag van anderen. Daarom doen we er alles aan om dit te bestrijden”, aldus Onderwater. “Vooral de opvallende conclusie van het Centraal Bureau voor Verzekeringsstatistiek dat het aantal claims toeneemt, nadat een nieuwere versie van hetzelfde product op de markt komt, vraagt om extra alertheid op onrechtmatige claims.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee