Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom de Pokémon Go-servers wel moesten instorten

De bedenkers van Pokémon Go hadden samen met Google een cloud ingericht om het vele dataverkeer dat het spelletje zou opleveren te kunnen verwerken. Er werd een voorzichtige schatting gemaakt van de hoeveelheid data die per seconde zou binnenkomen. Om helemaal op zeker te spelen werd ook een worst case scenario bedacht, waarin de datastromen 5 keer zo groot zouden zijn.

Maar wat bleek? Dat ergste scenario werd al na een paar dagen volledig overspoeld. Uiteindelijk bleken de datastromen 50 keer zo groot te zijn als aanvankelijk was verwacht. Luke Stone van Google heeft er een blog over geschreven, waarin hij vertelt hoe een en ander in zijn werk is gegaan. Hij zegt onder andere: "Ik heb al heel wat projecten meegemaakt waarin het aantal gebruikers uitgroeide tot een paar miljoen. Dat ging echter steeds geleidelijk, we hadden de tijd om nieuwe functies te implementeren en hardware bij te plaatsen wanneer dat nodig was. Maar wat hier gebeurde tart elke beschrijving. We werden gewoon overdonderd door de groei van het aantal gebruikers."

Inmiddels hebben meer dan 500 miljoen mensen de app gedownload en zijn er elke dag minstens 20 miljoen mensen actief met het vangen van virtuele wezentjes.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in