Online winkelen blijft in de lift
Per online-winkelbezoeker werd in de onderzochte periode 3,3 bestellingen geplaatst, 20 procent meer dan in de eerste helft van 2008. Ook het bestede bedrag per consument steeg, met 13 procent naar 380 euro.
Van de 11 miljoen internetters die Nederland kent, heeft driekwart inmiddels wel iets via internet gekocht. In de eerste 6 maanden van 2009 waren er slechst 250.000 die voor het eerst iets aanschaften, een afname ten opzichte van voorgaande meetperioden.
Uit de Twinkle100-ranglijst blijkt bovendien dat klassieke retailbedrijven een steeds belangrijker rol online gaan spelen. Gemeten naar omzet in Nederland voert Wehkamp nog altijd deze lijst van retailbedrijven aan, gevolgd door Bol.com en Dell. Albert Heijn en Wehkamp staan op respectievelijk plaats 4 en 5.
Als ook andere branches worden meegenomen, voert Thomas Cook de lijst aan gevolgd door Wehkamp, TUI en Bol.com.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee