iPhone-eigenaar blijkt fanatiekste gamer

Deze conclusies trekt marktonderzoeker Nielsen uit een recente inventarisatie. Uit de studie blijkt ook dat mensen makkelijk geld uitgeven aan spelletjes op hun smartphone. Van de mensen die wel apps downloaden heeft maar liefst 93 procent de afgelopen 30 dagen betaalt voor toegang tot een spelletje.
Games voeren de boventoon
Spelletjes zijn dan ook de belangrijkste categorie apps. Zo'n 64 procent van de mensen die downloaden heeft de afgelopen maand een nieuwe app uitgeprobeerd. De op een na populairste categorie zijn apps die het weer in kaart brengen (60 procent) en apps die toegang bieden tot sociale media volgen met 56 procent.
Smartphonebezitters zijn het meest bereid te betalen voor een game (93 procent). Voor andere apps die 'vermaak' bieden, wil 87 procent de beurs trekken. Zo'n 76 procent heeft ook geld over voor een app die nieuws brengt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee