Twitter als wervingskanaal vooral voor ICT'ers interessant

Toch blijkt de groep die zich op Twitter beweegt een kleine niche te zijn, die kan worden bestempeld als online netwerkpioniers. Ruim de helft van de gebruikers is actief in de functie ICT, marketing, sales, reclame of consultancy. Andere functiegebieden komen slechts mondjesmaat voor. Driekwart is man en de helft is tussen de 30 en 40 jaar oud. Bijna driekwart is hoogopgeleid. Allochtonen zijn met 9 procent vooralsnog ondervertegenwoordigd. Een vijfde van de Twitteraars studeert nog op dit moment en doet dat veelal in de richtingen informatica, marketing of communicatie. De gemiddelde Twitteraar is sterk online georiënteerd en een fervent bezoeker van blogs en social networks. Hij zoekt vakinhoudelijke interactie op sites als frankwatching.com en dutchcowboys.nl. Hij heeft bovengemiddeld vaak een profiel op LinkedIn, Facebook en Hyves, aldus Intelligence Group. Ook in zijn oriëntatiegedrag op de arbeidsmarkt maakt hij veel gebruik van online kanalen en van zijn online netwerk. Vier op de tien Twitteraars gebruikt social networks actief om te zoeken naar een (nieuwe) baan. Ruim driekwart maakt gebruik van zijn persoonlijke netwerk. Vacaturesites, recruitmentsites en zoekmachines worden bovengemiddeld vaak gebruikt. Verder valt op dat de Twitteraar relatief vaak open sollicitaties stuurt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee