T-Mobile weerstaat recessie

T-Mobile Nederland telde eind maart ruim 5,23 miljoen klanten tegen 5,17 miljoen euro een jaar eerder. In vergelijking met het vierde kwartaal vorig jaar daalde het totale aantal klanten wel, maar dit had volgens het bedrijf te maken met opschoning van het bestand van prepaid-bellers.
Het Duitse telecombedrijf, dat in Nederland Orange heeft overgenomen, is niet immuun voor de recessie. Klanten reisden minder, waardoor de inkomsten uit bellen in het buitenland afnamen. De gemiddelde omzet per klant stond daardoor ook onder druk. In het zakelijke segment merkt T-Mobile dat klanten er langer over doen om een contract af te sluiten.
T-Mobile treft nog geen forse bezuinigingsmaatregelen om de gevolgen van de recessie op te vangen, zei een woordvoerster. Het bedrijf kijkt wel kritisch naar het invullen van vacatures. Een vacaturestop is niet van kracht, aldus de zegsvrouw. Om inkomstenverlies op te vangen, brengt T-Mobile vaker aansluitingskosten in rekening bij nieuwe klanten.
Concurrent KPN kondigde vorige maand aan 100 miljoen extra te willen bezuinigen. Topman Ad Scheepbouwer zei toen dat de recessie ,,duidelijk voelbaar'' is op de zakelijke markten. Vodafone liet in maart al weten in Nederland vijftig tot zestig banen te schrappen om de gevolgen van de economische neergang op te vangen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee