T-Mobile: 'Filevorming in netwerk opgelost'

“De plekken waar klanten de meeste hinder ondervonden zijn aangepakt en in het grootste deel van Nederland is de capaciteit sneller dan gepland verdubbeld”, meldt het bedrijf op haar site. Daarnaast zou meer dan de helft van de dit jaar extra te bouwen antenne-installaties al succesvol in het netwerk geactiveerd zijn. “De werking van het 3G netwerk laat zien dat de verbeteringen effect hebben en diverse klanten die eerder hinder ondervonden geven aan dat de dienstverlening weer in orde is”, aldus T-Mobile. De komende tijd gaat het door met verdere uitbreidingen van het netwerk om de explosieve groei op te kunnen vangen.
T-Mobile zegt als eerste aanbieder geconfronteerd te worden met extreme belasting van het netwerk, omdat 60 procent van alle smartphone-gebruikers in Nederland bij hen een abonnement heeft lopen. Het is de enige telecomprovider die hier de populaire iPhone van Apple officieel aanbiedt. “Smartphone-bezitters maken tot wel 40 keer zo veel gebruik van mobiel internet dan gebruikers van ‘normale’ mobiele telefoons. Vanaf het moment dat wij de iPhone 3G aanbieden groeide het dataverkeer dus enorm”, is de verklaring van T-Mobile voor de acute problemen.
Klanten die via de website van T-Mobile een klachtenformulier hebben ingevuld en 'aantoonbaar hinder hebben ondervonden' van de problemen, krijgen een schadevergoeding: ze hoeven twee maanden niet te betalen voor de internetbundel in hun abonnement. Voor het eind van de maand krijgen zij bericht of zij hiervoor in aanmerking komen. De Consumentenbond liet eerder weten die regeling onvoldoende te vinden. Een stichting die gedupeerde T-Mobile-klanten vertegenwoordigt, overweegt een rechtszaak tegen het bedrijf aan te spannen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee