Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft test nieuwe zoektechnologie

Met deze technologie, codenaam Kumo.com, verwacht Microsoft Google naar de kroon te kunnen steken.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Hoofd Research & Development Satya Nadella heeft gisteren met een e-mail bij alle werknemers de nieuwe technologie geïntroduceerd. De codenaam is afgeleid van het Japanse woord voor spin, een metafoor voor een robot die het web afzoekt naar nieuwe informatie. Details over de verbeteringen aan zoektechnologie zelf zijn niet bekend gemaakt. Het gaat volgens een interview met Nadella in de Wall Street Journal niet alleen om een andere zoektechnologie maar ook om de presentatie. Volgens Nadella blijft op dit moment 40 procent van de vragen die in een zoekmachine worden gesteld, onbeantwoord. Met Kumo.com wil Microsoft de antwoorden beter laten aansluiten op een specifieke taak die de zoekende probeert te volbrengen. Zo zal een zoekopdracht 'Taylor Swift' de zoekresultaten automatisch indelen in categorieën zoals biografie, teksten, muziekfragmenten en video. Het is nog onduidelijk of Microsoft de naam van zijn huidige zoektechnologie Live Search gaat vervangen door Kumo.com.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in