Microsoft test nieuwe zoektechnologie

Hoofd Research & Development Satya Nadella heeft gisteren met een e-mail bij alle werknemers de nieuwe technologie geïntroduceerd. De codenaam is afgeleid van het Japanse woord voor spin, een metafoor voor een robot die het web afzoekt naar nieuwe informatie. Details over de verbeteringen aan zoektechnologie zelf zijn niet bekend gemaakt. Het gaat volgens een interview met Nadella in de Wall Street Journal niet alleen om een andere zoektechnologie maar ook om de presentatie. Volgens Nadella blijft op dit moment 40 procent van de vragen die in een zoekmachine worden gesteld, onbeantwoord. Met Kumo.com wil Microsoft de antwoorden beter laten aansluiten op een specifieke taak die de zoekende probeert te volbrengen. Zo zal een zoekopdracht 'Taylor Swift' de zoekresultaten automatisch indelen in categorieën zoals biografie, teksten, muziekfragmenten en video. Het is nog onduidelijk of Microsoft de naam van zijn huidige zoektechnologie Live Search gaat vervangen door Kumo.com.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee