Apple heeft moeite iPad te vullen
Met de contracten om de iPad te voorzien van de rijke schakering aan multimediadiensten loopt het echter minder vlot, melden bronnen van The Wall Street Journal. Apple-topman Steve Jobs sprak tijdens de aankondiging van de iPad in januari nog over een revolutionair apparaat waarop het mogelijk zou zijn boeken en tijdschriften te lezen, tv te kijken, spellen te spelen en te internetten.
De aandacht voor tv-kijken op de iPad is inmiddels naar de achtergrond geschoven. De mediabedrijven blijken nauwelijks geïnteresseerd om abonnementen voor de iPad te verkopen. De wens van Apple om de prijs van individuele tv-shows, die nu te koop zijn via de iTunes Store, terug te brengen naar 99 cent ipv de 1,99 of 2,99 dollar die ze nu kosten, valt ook al niet in goede aarde. Volgens de mediabedrijven ondermijnt Apple daarmee de traditionele inkomstenstroom van de tv-stations. Die verdienen miljarden dollars aan de contracten met satelliet- en kabelexploitanten.
Ook de uitgevers van kranten en tijdschriften zeggen zeker niet klaar te zijn met hun aanbod voor de iPad nog voordat het apparaat in de winkel ligt. Onder meer Apples weigering het Adobe Flash-formaat te ondersteunen, ligt daaraan ten grondslag. Volgens de bronnen van de Amerikaanse zakenkrant ligt het aanbod van de belangrijkste boekenuitgevers wel op schema.

Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee