Windows Phone 7 komt in oktober

Door de entourage waar Mallios sprak, kregen de nieuwe advertentiemogelijkheden veel aandacht. In mijn ogen is Windows Phone 7 feitelijk een distributiemachine voor advertenties, hield Mallios zijn gehoor voor. Het stelt adverteerders in staat gedurende langere tijd contact te houden met hun klanten.
Het belangrijkste mechanisme daarvoor is het venstertje dat toegang biedt tot een Windows Phone 7-app. In dat venstertje kan men klanten een berichtje voorschotelen zonder dat die klanten dat bericht actief hoeven op te halen. Voor niet-actieve apps kan de uitgever ervan gebruikmaken van een functie die ‘toast’ is genoemd; een klein venstertje dat tevoorschijn komt bovenaan het telefoonscherm om gebruikers van apps te attenderen op updates en dergelijke.
Overigens kunnen gebruikers van Windows Phone 7 dergelijke gepushte berichten wel van hun telefoon weren, zei Mallios. Ook biedt Microsoft marketeers meer mogelijkheden dan ze nu van app stores gewend zijn, om grip te houden op de manier waarop hun producten op de telefoon worden gepresenteerd.
Mallios toonde tijdens zijn presentatie ook enkele functies van Windows Phone 7, zoals het inspreken van een zoekopdracht aan Microsofts zoekmachine Bing en het zonder uitstel of extra handelingen delen van bijvoorbeeld foto’s met kenissen via de Skydrive-functionaliteit. Mallios’ presentatie is volledig online gezet op YouTube.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee