Overslaan en naar de inhoud gaan

MKB'ers ergeren zich groen en geel aan traag internet

Respondenten gaven aan dat online wachten snel en adequaat werk belemmert (33%), irritatie veroorzaakt (29%) en een machteloos gevoel geeft (19%). Zes op de 10 ondernemers acht snel internet van belang voor het succes van hun onderneming. Verplichte wachttijd wordt doorgaans besteed aan koffie, gesprekken met collega's en telefoontjes. 14% breekt het internetverzoek af als het te lang duurt.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Onnodig wachten op internet zou volgens het onderzoek ook doorwerken in het privéleven van de ondernemers. De groep die dagelijks onnodig lang wacht (50%) is thuis gespannen of geïrriteerd en heeft minder tijd voor hobby's.

Wachttijden gevoelsmatig langer

Een flinke meerderheid (72%) van de ondernemers die dagelijks onnodig wachten, ervaart de wachttijd overigens wel als langer dan deze in werkelijkheid is.

De rondvraag werd online uitgevoerd door bureau NoTies, dat in opdracht werkte van Ziggo.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in