MKB'ers ergeren zich groen en geel aan traag internet
Respondenten gaven aan dat online wachten snel en adequaat werk belemmert (33%), irritatie veroorzaakt (29%) en een machteloos gevoel geeft (19%). Zes op de 10 ondernemers acht snel internet van belang voor het succes van hun onderneming. Verplichte wachttijd wordt doorgaans besteed aan koffie, gesprekken met collega's en telefoontjes. 14% breekt het internetverzoek af als het te lang duurt.

Shutterstock
Shutterstock
Onnodig wachten op internet zou volgens het onderzoek ook doorwerken in het privéleven van de ondernemers. De groep die dagelijks onnodig lang wacht (50%) is thuis gespannen of geïrriteerd en heeft minder tijd voor hobby's.
Wachttijden gevoelsmatig langer
Een flinke meerderheid (72%) van de ondernemers die dagelijks onnodig wachten, ervaart de wachttijd overigens wel als langer dan deze in werkelijkheid is.
De rondvraag werd online uitgevoerd door bureau NoTies, dat in opdracht werkte van Ziggo.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee