Van 't Hek maakt blad over helpdesks

Het blad ligt vanaf woensdag 1 december in de winkel en zal ongeveer vijf euro kosten. De opbrengsten gaan naar een goed doel. Dat maakten beide partijen donderdag bekend. Enkele redacteuren van de NRC ondersteunen Van 't Hek bij het maken van het magazine.
Na een oproep in het dagblad verzamelde Van 't Hek in een week tijd meer dan zesduizend verhalen "van klanten die zich bedonderd, gekleineerd en gegijzeld voelen door de vaak stroperig werkende servicediensten van grote ondernemingen". De redactie van De Help maakt uit al die verhalen een selectie voor in het blad. De hoofdredacteur probeert ook een interview te krijgen met de directeur van T-Mobile.
Bijna twee weken geleden maakte Van 't Hek zijn woede over de helpdesk van T-Mobile kenbaar in zijn column in NRC Handelsblad. Zijn zoon was verwikkeld in een langslepend conflict met het telecombedrijf. Na een stortvloed aan positieve reacties begon de cabaretier een actie op Twitter om negatieve ervaringen met helpdesks te verzamelen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee