Universiteit onderzoekt prioriteren onopgeloste bugs
Ieder softwarebedrijf in Nederland heeft ermee te maken: het onderhoud van software. Dagelijks vinden vele bug- en crashmeldingen via diverse kanalen de weg naar Nederlandse productsoftwarebedrijven.

Shutterstock
Shutterstock
Prioriteren van bugs is heet hangijzer
Hoewel de meeste bedrijven een lijst van onopgeloste bugs eenvoudig kunnen produceren, is het prioriteren van deze lijst vaak een tijdrovende opgave. Vooral vanwege intern conflicterende belangen. Waar uw customer support-medewerkers de meldingen van grote klanten voorrang geven, verbeteren uw ontwikkelaars mogelijk veel liever eerst de architectuur van uw software.
Om informatie uit de Nedelrandse praktijk over prioriteitstelling in softwareonderhoud te verkrijgen is de landelijke enquête 'Software maintenance prioritering' ontwikkeld, bestaande uit 15 vragen. Vanaf dinsdag 1 februari 2011 is de enquête via bovenstaande link in te vullen.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee