UNIT4 schrapt Agresso uit bedrijfsnaam

Met de nieuwe, uniforme naam UNIT4 denkt de Nederlandse leverancier van ERP-software zich beter te kunnen positioneren. “Het bedrijf geniet al wel internationale bekendheid, maar er is nog niet altijd voldoende herkenning van de uniforme waarde die de producten en diensten creëren”, stelt Unit 4 Agresso in een donderdag uitgegeven persbericht.
Tegelijk met de nieuwe bedrijfsnaam is de slagzin ‘embracing change’ (‘omhelzen van verandering’) gekozen. De slogan moet tot uitdrukking brengen welke visie UNIT4 heeft op veranderingen binnen dynamische organisaties. De marktbenadering blijft ongewijzigd. Dat wil zeggen dat UNIT4 zich vanuit business units concentreert op specifieke nichemarkten en product/marktcombinaties. In Nederland zijn dat de accountancy, de financiële sector, gezondheidszorg, groothandel en distributie, het MKB, zakelijke dienstverlening, het onderwijs en de overheid.
Algemeen directeur Chris Ouwinga verwacht dat de nieuwe naam UNIT4 in staat stelt “stevig te positioneren met een heldere boodschap en een gemeenschappelijk doel”. De bedrijfssoftware van UNIT4 moet klanten helpen eenvoudig, snel en kosteneffectief te reageren op veranderingen. Dat biedt volgens Ouwinga vooral in onzekere economische omstandigheden, zoals die nu bestaan, een belangrijk concurrentievoordeel.
Volgens marktonderzoeker IDC is UNIT4 wereldwijd de zesde ERP-leverancier. Onderzoeksbureau Truffle zette het Nederlandse bedrijf in november in deze categorie op de tweede plaats in Europa. Over de eerste helft van 2009 boekte UNIT4 een omzet van 187,1 miljoen euro, 2 procent minder dan over de eerste helft van 2008. De nettowinst daalde van 11,5 naar 3,5 miljoen euro. De jaarcijfers over 2009 zijn nog niet gepubliceerd.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee