Saxion test winkel van de toekomst

Veel kopers bekijken artikelen uitgebreid op internet voordat ze tot aanschaf overgaan. Zij kunnen via sociale media reviews en aanbevelingen vragen aan bekenden of onafhankelijke experts. Sommige winkels bieden zelfs een interactieve 'Tweet mirror' waarvoor klanten kleding kunnen passen en foto's daarvan direct twitteren of mailen naar vrienden met de vraag "staat dit me?" Bij een negatieve reactie kan de koop worden gestaakt.
De centrale onderzoeksvragen waar de Saxion lectoraten Ambient Intelligence, Fashion Materials Design en Industrial Design zich samen over gaan buigen is:
- Wat betekent het toenemend gebruik van sociale media en interactieve schermen voor het (koop)gedrag van consumenten, het winkelproces en de formule en inrichting van winkels?
De onderzoekers werken samen met vooraanstaande technische dienstverleners, kennisinstellingen op het gebied van ICT en marketing, en met gerenommeerde regionale winkeliers. Zij zullen begin 2012 de resultaten van het onderzoek presenteren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee