Overslaan en naar de inhoud gaan

Saxion test winkel van de toekomst

In het project getiteld Future Store onderzoeken Saxion en regionale retailers hoe interactieve schermen in combinatie met sociale media tot een nieuwe winkelbeleving leiden. De klant kan in de winkel van de toekomst zijn of haar aankopen meteen doorsturen naar een reeks vrienden om terugkoppeling te krijgen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Veel kopers bekijken artikelen uitgebreid op internet voordat ze tot aanschaf overgaan. Zij kunnen via sociale media reviews en aanbevelingen vragen aan bekenden of onafhankelijke experts. Sommige winkels bieden zelfs een interactieve 'Tweet mirror' waarvoor klanten kleding kunnen passen en foto's daarvan direct twitteren of mailen naar vrienden met de vraag "staat dit me?" Bij een negatieve reactie kan de koop worden gestaakt.

De centrale onderzoeksvragen waar de Saxion lectoraten Ambient Intelligence, Fashion Materials Design en Industrial Design zich samen over gaan buigen is:

  • Wat betekent het toenemend gebruik van sociale media en interactieve schermen voor het (koop)gedrag van consumenten, het winkelproces en de formule en inrichting van winkels?

De onderzoekers werken samen met vooraanstaande technische dienstverleners, kennisinstellingen op het gebied van ICT en marketing, en met gerenommeerde regionale winkeliers. Zij zullen begin 2012 de resultaten van het onderzoek presenteren.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in