Roger Leenders hoogleraar Netwerken in organisaties
Roger Leenders (1967) studeerde econometrie aan de Rijksuniversiteit Groningen (1990) en promoveerde in 1995 aan het Interuniversity Centre for Social Science Theory and Methodology in Groningen op een onderzoek naar het modelleren van vriendschappen. Sindsdien was hij verbonden aan de Groningse Faculteit Bedrijfskunde, waar hij in 2008 werd benoemd tot hoogleraar Business Studies, in particular Networks in market and product innovation.

Shutterstock
Shutterstock
Zijn Tilburgse leerstoel Intra-organizational networks is gevestigd bij het Departement Organisatiewetenschappen van de Tilburg School of Social and Behavioral Sciences.
Creativiteit in teamverband
Volgens de Brabantse universiteit worden creativiteit en innovatie steeds vaker gegenereerd in teamverband of in netwerken, maar staat de wetenschappelijke kennis op dit terrein nog in de kinderschoenen. Leenders bestudeert de aard van netwerken binnen organisaties: in het bijzonder de organisatie van netwerken, de rol van de verschillende leden, hoe zij kennis delen en hoe zij communiceren. Daarnaast onderzoekt hij het effect van netwerken op hun creativiteit en hoe mensen in netwerken elkaar beïnvloeden.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee