Inktverkoper uitgeroepen tot beste webwinkel

De afgelopen twee jaar kreeg Bol.com de titel beste webwinkel. Dit keer ontving Bol.com prijzen in drie deelcategorieën: boeken & tijdschriften, cd's, dvd’s en games, en speelgoed). Wehkamp.nl won twee prijzen, in de categorieën damesmode en warenhuizen.
Naast de publieksprijzen zijn bovendien vier vakprijzen uitgereikt. Voor de eerste keer was daar een Supplier Innovatie Award bij. Die ging naar Kiala Nederland omdat het bedrijf in 2009 “een merkbare verbetering aan de dienstverlening aan webwinkeliers heeft gerealiseerd”. De Starter Award ging naar Ticken.nl, dat een interactieve typecursus heeft bedacht. Thuisbezorgd.nl ontving de Innovatie Award voor Foodtracker, een applicatie waarmee de consument online maaltijden kan bestellen. De Webwinkel Award was weggelegd voor Coolblue, een Rotterdamse leverancier van allerhande elektronica via een reeks gespecialiseerde webwinkels.
Volgens Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, laten de winnaars van de wedstrijd zien “dat ze ook in moeilijke tijden weten wat de klant wil en hier actief op inspelen”. Hij wees erop dat de hele thuiswinkelbranche ondanks de economische groeicijfers vorig jaar met gemiddeld 19 procent is gegroeid.
Volgens juryvoorzitter Fons van Westerloo had de jury dit jaar een “mooie uitdaging” vanwege de grote kwaliteit van de genomineerden. Hij zei ook dit jaar “blij verrast" te zijn door de innovatieve concepten en het hoge niveau van de inzendingen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee