Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail-afhandeling reisverzekeraars frustreert consument

Een en ander blijkt uit een onderzoekje van ReisverzekeringBlog.nl, dat bij 18 reisverzekeraars via het contactformulier op de site eenzelfde vraag stelde. Uit het e-mailadres en de afzender was niet af te leiden dat de vraag afkomstig was van ReisverzekeringBlog. Gekeken werd naar aspecten als bereikbaarheid, snelheid en kwaliteit van het e-mailverkeer. Reisverzekeraars konden punten verdienen op een aantal criteria,
Carriere
Shutterstock
Shutterstock
  • Mogelijkheid om per e-mail vragen te stellen op de website.
  • Bevestiging van de ontvangst van de e-mail.
  • Snelheid van reageren.
  • Kwaliteit van het antwoord.
  • Vermelding van contactgegevens.

FBTO, AEGON, Ditzo en Zelf.nl liepen een onvoldoende op. Alleen Univé en ING behaalden de maximale 100 punten. Interpolis, Centraal Beheer Achmea en de Goudse verzekeringen deden het goed met 90 punten.

De onderzoekers concluderen dat de reisverzekeraars hun procedures rondom e-mail niet op orde hebben en nog het nodige hebben te verbeteren vooraleer ze de specifieke voordelen en mogelijkheden van on-line communicatie ook voor hun klanten productief maken.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in