Consument vaker online opgelicht
"Ondanks de vele waarschuwingen die worden gegeven, krijgen we een stijgend aantal vragen van consumenten die een aankoop hebben gedaan bij een niet bestaande internetwinkel of zijn opgelicht'', constateert Koert Adriaans van de JuroFoon. De juridische adviesorganisatie krijgt jaarlijks meer dan 40.000 vragen te verwerken op het gebied van consumentenrecht.

Shutterstock
Shutterstock
Volgens de JuroFoon geven consumenten via internet vooral meer geld uit aan vakanties en elektronica. Ook zijn er steeds meer onderlinge transacties door particuliere verkoop van tweedehands producten. Het consumentenvertrouwen neemt toe, maar daarmee ook het aantal geschillen, constateert de juridisch dienstverlener.
Adriaans raadt consumenten aan bij bedrijven die via internet hun producten en diensten aanbieden, te letten op de contactgegevens, adres, keurmerk van de site en eventueel de 'reviews' van andere consumenten. "Betrouwbare sites zijn aangesloten bij brancheorganisaties en hebben een keurmerk'', zei Adriaans.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee