Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument vaker online opgelicht

"Ondanks de vele waarschuwingen die worden gegeven, krijgen we een stijgend aantal vragen van consumenten die een aankoop hebben gedaan bij een niet bestaande internetwinkel of zijn opgelicht'', constateert Koert Adriaans van de JuroFoon. De juridische adviesorganisatie krijgt jaarlijks meer dan 40.000 vragen te verwerken op het gebied van consumentenrecht.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Volgens de JuroFoon geven consumenten via internet vooral meer geld uit aan vakanties en elektronica. Ook zijn er steeds meer onderlinge transacties door particuliere verkoop van tweedehands producten. Het consumentenvertrouwen neemt toe, maar daarmee ook het aantal geschillen, constateert de juridisch dienstverlener.

Adriaans raadt consumenten aan bij bedrijven die via internet hun producten en diensten aanbieden, te letten op de contactgegevens, adres, keurmerk van de site en eventueel de 'reviews' van andere consumenten. "Betrouwbare sites zijn aangesloten bij brancheorganisaties en hebben een keurmerk'', zei Adriaans.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in