Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen internetreclame in VS dalen 5 procent

Dat blijkt uit een onderzoek van PricewaterhouseCoopers in opdracht van het Interactive Advertising Bureau. De cijfers wijzen erop dat de markt voor internetreclame zwaarder te lijden heeft onder de economische recessie dan eerder was aangenomen. Adverteren is erg gevoelig voor economische neergang, constateert een woordvoerder van PricewaterhouseCoopers in de zakenkrant The Wall Street Journal.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

In het eerste kwartaal van 2008 groeide de verkoop van online-reclame nog met 18 procent in vergelijking met het eerste kwartaal van 2007. De afvlakking van de groei tekende zich in de rest van het jaar al af. In 2008 als geheel nam de omzet met 11 procent toe, het laagste groeicijfer sinds 2002.

Daarmee steekt online-reclame nog wel positief af bij de Amerikaanse advertentiemarkt als geheel. Die kromp in 2008 met 4,1 procent tot 141,7 miljard dollar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in