Bedrijven pakken social media slechts aarzelend op
Voor bijna 80 procent van de bedrijven is e-mail nog altijd 'een van de belangrijkste' online marketingmedia, gevolgd door door display (48 procent) en social media (44 procent). Dat blijkt uit onderzoek dat Mediacom Science in opdracht van directmarketingbedrijf eCircle uitvoerde in de zes grootste Europese economieën. Andere bevindingen uit het onderzoek van eCircle zijn onder meer:

Shutterstock
Shutterstock
- Spanje en het Verenigd Koninkrijk lopen voorop in het gebruik van social media voor bedrijfscommunicatie;
- Nederland staat met 47 procent van de marketeers die nieuwe digitale kanalen in hun online marketingmix hebben geïntegreerd op de derde positie;
- De doelen die bedrijven via social media nastreven, lopen uiteen van het promoten van nieuwe producten en het genereren van leads tot het bevorderen van merkbekendheid en klantloyaliteit;
- Voor Nederlandse marketeers is Facebook het belangrijkste sociale netwerk (79 procent), gevolgd door Twitter (77 procent) en LinkedIn (47 procent);
- Internationale sociale netwerken krijgen duidelijk meer aandacht dan lokale initiatieven.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee