Overslaan en naar de inhoud gaan

SAP verdedigt supportabonnement

Veel gebruikers storen zich aan het verplichte karakter en de jaarlijkse kosten van het abonnement, dat sinds afgelopen jaar door de fabrikant wordt gehanteerd. Die kosten moeten op termijn 22 procent van de licentiekosten bedragen, terwijl het goedkoopste serviceabonnement tot dusver 17 procent van de licentiekosten bedroeg.
Business
Shutterstock
Shutterstock

SAPs co-ceo Leo Apotheker legde uit dat de leverancier "wil garanderen dat haar product nooit uit de lucht gaat. We weten wat het kost als het systeem een half uur down is". Apotheker schetste de 2000 SAP-gebruikers in Maastricht op die manier dat sprake is van een nieuwe fase in softwareontwikkeling. Apotheker, die volgende maand de hoogste baas wordt bij SAP, gebruikte daarvoor de term timeless software. “We willen systemen bij gebruikers kunnen verbeteren zonder de business te verstoren”.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in