SAP verdedigt supportabonnement
Veel gebruikers storen zich aan het verplichte karakter en de jaarlijkse kosten van het abonnement, dat sinds afgelopen jaar door de fabrikant wordt gehanteerd. Die kosten moeten op termijn 22 procent van de licentiekosten bedragen, terwijl het goedkoopste serviceabonnement tot dusver 17 procent van de licentiekosten bedroeg.

Shutterstock
Shutterstock
SAPs co-ceo Leo Apotheker legde uit dat de leverancier "wil garanderen dat haar product nooit uit de lucht gaat. We weten wat het kost als het systeem een half uur down is". Apotheker schetste de 2000 SAP-gebruikers in Maastricht op die manier dat sprake is van een nieuwe fase in softwareontwikkeling. Apotheker, die volgende maand de hoogste baas wordt bij SAP, gebruikte daarvoor de term timeless software. “We willen systemen bij gebruikers kunnen verbeteren zonder de business te verstoren”.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee