Samsung groeit sterk via partners

Verschillende onderwerpen
In het EBC is aandacht voor een aantal doelgroepen, zoals de medische sector, de kantoorwereld en de overheid, om er enkele te noemen. De bouwers van het centrum hebben locaties uit het dagelijks leven nagebouwd, zoals een onderzoekskamer uit een ziekenhuis, een kantoor en een huiskamer. Swart: "Die locaties hebben in het dagelijks leven een samenhang en die proberen we ook te laten zien."
Te klein
Het briefing center was al behoorlijk fors van opzet, maar nu blijkt de beschikbare ruimte al te klein te zijn. "Gelukkig kunnen we inpandig uitbreiden en dat gaat gebeuren voor het eind van dit jaar. Dan wordt er verbouwd en krijgen we twee maal zoveel ruimte tot onze beschikking", aldus Swart.
Wereldwijd initiatief
Dat Samsung veel belang hecht aan samenwerking met partners, bleek eerder deze maand op de jaarlijkse Developers Conference in San Francisco. Daar waren de belangrijkste thema's e-health, het slimme huis, wearables en virtual reality. Qua hardware kan Samsung zich best redden op deze gebieden, alleen de software blijft wat achter. "Daar hebben we dan onze partners voor, meestal jonge bedrijven met energieke medewerkers die snel mooie applicaties kunnen maken", zei Ram Fish, Samsung's vice president of digital health.
Veel resultaat
"Op dit moment tonen we in Delft al zo'n 60 oplossingen die zijn voortgekomen uit strategische allianties. Dat aantal wordt over een maand sterk vergroot", zegt Swart. Samsung wil fors groeien in de B2B-markt, met als doel om in 2020 tot de vijf grootste bedrijven ter wereld te behoren. Tegen die tijd wordt gerekend op een jaarlijkse omzet van 400 miljard dollar.
Een kijkje in de nagebouwde huiselijke omgeving, met her en der geavanceerde informatiebronnen, die reageren op de mensen in die omgeving.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee