Overslaan en naar de inhoud gaan

FTC-kopstuk: Google Buzz is onverantwoord product

De bescherming van de privacy van consumenten is van het grootste belang, stelt Harbour. Toch hebben veel van de bedrijven, die door consumenten als leidend worden gezien, die boodschap nog niet ter harte genomen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De Google Buzz-dienst ondervindt al sinds de introductie in februari veel kritiek. Het sociale netwerk koppelt automatisch de mensen die in het adresbook van Gmail voorkomen met elkaar. Daarmee gaat Google verder dan andere sociale netwerken waar het de keuze van de gebruiker is om contact te zoeken of toe te laten. Sinds de introductie heeft Google al enkele kleine wijzigingen aangebracht om enigszins tegemoet te komen aan de privacy-bezwaren. Zo is de lijst met 'vrienden' niet meer direct publiek toegankelijk.

Harbour vindt dat Google zich moet realiseren dat er nog nauwelijks sociale netwerken waren toen mensen de eerste versie van Gmail gingen gebruiken. Mensen die zich destijds voor Gmail hebben aangemeld, zien nu dat zij opeens buiten hun medeweten om onderdeel zijn geworden van een sociaal netwerk.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in