Overslaan en naar de inhoud gaan

Cisco stort zich op 'home entertainment'

Tijdens een bijeenkomst met analisten zei Chambers in december al dat “de tijd rijp is voor Cisco om een enorme rol te spelen in de woonomgeving”. En Cisco zou Cisco niet zijn als het netwerk niet centraal zou staan in de geboden oplossingen. Daarbij schuift ’s werelds grootste fabrikant van netwerkapparatuur nadrukkelijk Linksys als merknaam naar voren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Thuisnetwerken zijn volgens ’s werelds grootste fabrikant van netwerkapparatuur nog te veel gekoppeld aan de pc. Ook zijn ze lastig te installeren en te beheren. Cisco wil dat veranderen zodat consumenten op een gebruiksvriendelijke manier overal in huis op uiteenlopende apparatuur – computer, tv-toestel, mobiele telefoon, draagbare mediaspeler – muziek, foto’s en films kunnen beluisteren en bekijken.

Een van de nieuwe producten is een geluidssysteem voor de draadloze distributie van muziek over verschillende kamers in de woning. Het Cisco Wireless Home Audio System is in staat in alle kamers dezelfde muziek te laten horen of juist verschillende ‘audio streams’ in elke kamer. Een basisset die twee kamers bedient kost circa duizend dollar. Onderdeel van het systeem is een draadloze afstandsbediening met aanraakscherm. Als optie is een ‘docking station’ voor de iPod van Apple leverbaar.

Verder introduceert Cisco onder het Linksys-merk de Media Hub, een apparaat dat op afstand toegankelijk is via een webbrowser. De Media Hub is het verzamelpunt voor alle digitale ‘content’ die in een huishouden aanwezig is en die nu verspreid is over allerlei apparaten. De hub maakt de bestanden niet alleen in huis, maar via het web overal ter wereld toegankelijk. Het systeem, uitgerust met een harde schijf van 500 GB of 1 TB, kan autmatisch backups maken van alle mediabestanden en kost 300 tot 430 dollar.

Vorig jaar kondigde Cisco al aan een speciaal besturingssysteem, het Entertainment Operating System (EOS), te ontwikkelen. Tijdens de CES in Las Vegas maakte Cisco bekend dat mediabedrijf Warner Music Group als eerste klant het EOS gaat toepassen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in