Apple ontmantelt Quattro Wireless netwerk

Het alternatief dat Apple biedt is zijn nieuwe iAd-dienstverlening. Apple startte iAd begin vorige maand en wil vanaf nu zijn aandacht daarop richten. iAd levert advertenties af binnen iOS-applicaties die verkrijgbaar via de AppStore.
De iAd-dienstverlening kampt met wat opstartproblemen, onder meer doordat de advertentiebureaus zich niet altijd kunnen vinden in de strakke regels die Apple oplegt. De iAd-dienst levert ook geen advertenties op andere dan het Apple-platform, wat Quattro Wireless wel doet. De voormalig directeur van Quattro Wireless, Andy Miller, noemt vanuit zijn huidige functie als Apples vice-president iAd het nieuwe netwerk 'het beste mobiele advertentienetwerk ter wereld'. De technologie ondersteunt onder meer hoge kwaliteit video en audio.
Apple betaalde in januari 275 miljoen dollar voor Quattro Wireless en rondde de overname in mei af. Het netwerk heeft onder meer grote ondernemingen als Ford, Visa, Disney en P&G als klant.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee