Microsoft in problemen met SkyDrive-merk

Groot dilemma voor Microsoft
Door de ontstane situatie heeft Microsoft twee opties: Veel royalties betalen aan BSkyB, of een andere naam kiezen voor de cloudopslag die het bedrijf aanbiedt. De eerste optie ligt voor de hand gezien de hoeveelheid marketinginspanning die Microsoft al heeft ingezet om het merk wereldwijd bekend te krijgen. Maar dan moet BSkyB daar wel toe bereid zijn, en dat is maar de vraag.
Ook optie twee zou geen unicum zijn. Het is namelijk niet de eerste keer dat Microsoft zich verkijkt op het merkenrecht. De Windows 8-interface die nu met 'Modern' wordt aangeduid heette aanvankelijk 'Metro', maar het Duitse supermarktconcern Metro maakte daar bezwaar tegen. Microsoft koos destijds voor een naamswijziging. Toen ging het echter om een naam van een onderdeel van een softwareproduct dat nog niet officieel geïntroduceerd was en slechts bekend uit bètatestversies en persbijeenkomsten. Nu gaat het om de naam van een dienst die nu al vrijwel standaard actief is bij mensen die een Windows 8-besturingsysteem of Windows Phone 8 gebruiken.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee