Generatiekloof in beleving online privacy aangetoond
70% van de Millennials zijn het erover eens dat het bedrijven nooit moet worden toegestaan om hun persoonlijke data in te zien. 77% van de respondenten ouder dan 35 jaar is dezelfde mening toegedaan.

Maar de Millennials zijn wel bereid een deel van hun online privacy op te geven als ze er zelf voordeel bij hebben, en er bijvoorbeeld waardebonnen of gunstige transacties voor terug krijgen.
Online privacy is dood
“Online privacy is dood,” zegt Jeffrey Cole, directeur van het Annenberg Center for the Digital Future. “Millennials begrijpen dat, terwijl oudere internet gebruikers nog niet zover zijn. Dit is een belangrijke online gedragsverandering, die niet meer terug gedraaid kan worden.” Meer dan de helft van de ondervraagde Millennials zegt persoonlijk informatie af te willen staan als ze er iets voor terug krijgen. Onder gebruikers ouder dan 35 jaar ligt dat percentage op 40%.
“We zien dat het online gedrag van Millennials gedreven wordt door een hele nieuwe set van waarden,” zegt Greg Bovitz, een van de verantwoordelijke voor het onderzoek. “Het gegeven dat Millennials afstand willen doen van hun persoonlijke informatie, geeft bedrijven nieuwe mogelijkheden om marketing modellen te ontwikkelen, die inspelen op de behoeften van deze generatie internetgebruikers.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee