Nvidia versterkt grafische verwerking in cloud

Bovendien kunnen de producenten zo gebruik maken van de allerlaatste vernieuwingen in grafische technologie zonder een groot deel van hun klanten buiten spel te zetten.
Nieuwe generatie gameconsoles overbodig
Met de cloudaanpak stuurt de grafische processor kant en klare videobeelden vanuit het datacentrum naar de eindgebruiker. Topman Jen-Hsun Huang van Nvidia speculeerde op de GPU Technology conference in Silicon Valley zelf over een moment dat een samenwerking met gameproducenten mogelijk zelfs een einde zou kunnen maken aan de noodzaak steeds nieuwe generaties game consoles uit te brengen.
Tot nog toe moest voor elk spel dat in de cloud werd gespeeld per gebruiker één dure grafische kaart in het rekencentrum in actie komen. De multitasking die Nvidia nu heeft ingebouwd, zorgt ervoor dat de chips veel efficiënter aan de slag kunnen. Nvidia ontwierp de Kepler-gebaseerde chips ook op een optimale reductie van latency. Daardoor blijft het probleem van een vertraging bij het uitvoeren van een actie op de client - soms letterlijk dodelijk bij het spelen van een spel - tot een minimum beperkt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee