Verhagen: "Gebruikers BlackBerry mondig genoeg"
Martijn van Dam wilde onder andere van de minister weten of hij bereid is contact op te nemen met de providers en met RIM om te komen tot een collectieve financiële compensatieregeling voor alle BlackBerrygebruikers in Nederland, zodat gebruikers niet individueel hoeven te proberen compensatie te krijgen. De minister is van mening dat de betrokken partijen daar best zelf uit kunnen komen.

Shutterstock
Shutterstock
Over een eventuele schadevergoeding laat Verhagen zich ook niet uit. "Dat is aan de rechter om te beoordelen", zo stelt de minister. Ook de hoogte van een schadevergoeding is geen zaak van de minister. "Dat is afhankelijk van veel factoren, denk aan het belgedrag van de gebruiker en de eventuele stappen die hij heeft moeten nemen. Dat is per geval anders", aldus Verhagen.
De minister tekent ook aan dat er voldoende alternatieven waren voor gebruikers die niet via het eigen BlackBerry-netwerk konden communiceren. "De storing legde niet alles lam, er kon nog steeds gebeld worden en ook het versturen en ontvangen van sms-jes bleef mogelijk", aldus Verhagen in zijn antwoord.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee