Topman BlackBerry-fabrikant houdt de moed erin

Zakelijke gebruikers zijn belangrijkste doelgroep
In een interview met de technologiesite AllThingsD zei Heins dat RIM met de nieuwe producten in de eerste plaats op zakelijke gebruikers mikt, maar hij denkt dat ze ook aantrekkelijk zijn voor consumenten. In eerste instantie brengt RIM modellen uit voor de bovenkant van de markt. Op termijn volgen toestellen voor het middensegment en de onderkant van de markt, voorzien van een fysiek toetsenbordje of alleen met een touchscreen.
Heins meent dat de concurrenten van de BlackBerry onvoldoende voorzien in de behoefte aan smartphones met echte toetsen. “Wij hebben de qwerty-markt nu in handen en we willen die gebruikers gelukkig houden.”
Eerder maakte RIM bekend dat het met 50 netwerkoperators over de hele wereld onderhandelt over de opname van de nieuwe BlackBerry’s in hun leveringsprogramma. Inmiddels zijn het er meer, aldus Heins, maar hij weigerde een aantal te noemen.
In december preview van Enterprise Server
Een dag eerder zei Heins tegen persbureau Reuters dat in december 50 grote ondernemingen een voorproefje krijgen van BlackBerry Enterprise Server 10 - waarmee ze de smartphones van hun medewerkers kunnen beheren - en de nieuwe toestellen. Hij ontkende dat RIM van plan is de nieuwe smartphones alleen uit te brengen in landen waar het nog een stevige marktpositie heeft. De introductie zal wereldwijd plaatsvinden in een aantal ‘golven’, aldus Heins.
Gescheiden gebruikersprofielen voor bedrijven aantrekkelijk
Een belangrijk pluspunt van BlackBerry 10 is volgens Heins dat de toestellen een volledig gescheiden persoonlijk profiel en bedrijfsprofiel kunnen bevatten. Bedrijven kunnnen eenvoudig hun profiel met alle bijbehorende data wissen als dat bijvoorbeeld om veiligheidsredenen nodig is, terwijl de persoonlijke data van de werknemer intact blijven.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee