RIM paait bedrijven met gratis BlackBerry

Er is RIM veel aan gelegen om zijn nieuwe softwareplatform en de bijbehorende smartphones tot een succes te maken. De Canadese fabrikant heeft de laatste paar jaar veel marktaandeel verloren. BlackBerry 10, dat op 30 januari samen met 2 nieuwe telefoons op de markt komt, moet het tij keren.
Zakelijke klanten kunnen zich beter voorbereiden
Het promotieprogramma ‘BlackBerry 10 Ready’ moet zakelijke klanten in de aanloop naar de introductie warm maken voor het nieuwe besturingssysteem. Grote klanten krijgen daardoor een kleine 2 maanden de tijd om hun bestaande IT-omgeving in gereedheid te brengen, aldus RIM.
De Canadese fabrikant wil met zijn campagne verwarring over de verschillen tussen het oude en het nieuwe platform de kop indrukken en angst voor overstapproblemen wegnemen. De consument komt voorlopig op het tweede plan.
Eerder ontvouwde RIM al diverse promoties om software-ontwikkelaars zo ver te krijgen dat ze applicaties voor BlackBerry 10 willen ontwikkelen. Uit onderzoek bleek onlangs dat die geneigdheid nog niet erg groot is, zeker niet in vergelijking met iOS van Apple en Android van Google.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee