Ondernemers lopen weg met iPad
Tablet voor zakelijk gebruik gekocht
Wat opvalt is dat het gebruik van de tablet doelmatiger lijkt te worden. 32 procent zegt 6 tot 10 uur per week met de tablet in de weer te zijn. Dat percentage 'heavy users' valt de komende jaren echter terug naar 5, geven respondenten aan. Het percentage gebruikers in de categorie 0 tot 5 uur per week stijgt daarentegen van 45 naar 91. Dat kan zowel betekenen dat de tablet in het MBK een hype is als dat ze daadwerkelijk belangrijke taken van de laptop en desktop over blijft nemen. De onderzoekers neigen naar het laatste interpretatie. De tablet wordt namelijk overwegend voor zakelijk gebruik gekocht.
58 procent van de ondernemers zegt te verwachten dat de tablet in de toekomst belangrijk is voor het bedrijf. Het spelen van spelletjes en dergelijke komt ook niet in de activiteiten top-5 voor: E-mail (70 procent) Browsen (69 procent) Apps downloaden (61 procent) Office (50 procent) Streaming media (47 procent) Naast de tablet blijven laptops, desktops en telefoons belangrijk voor ondernemers. Vooral de smartphone blijkt populair. Voor e-mailen wordt de smartphone door 7,4 procent van de respondenten geregeld gebruikt. Het gros pakt echter hiervoor de laptop (44 procent) en of de desktop (39 procent). Ruwweg dezelfde percentages gelden voor webbrowsen. De smartphone scoort ook goed voor agendabeheer, vooral bij de vrouwelijke respondenten (30 tegenover 23 procent mannen).

Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee